3/19/2020

Odpowiednia prezentacja produktu pierwszym krokiem do skutecznej sprzedaży

Prowadzisz sklep stacjonarny lub internetowy, a może chcesz sprzedać jakąś rzecz na popularnym portalu? Co zrobić, żeby zachęcić potencjalnego klienta do zakupu? Najważniejsza jest odpowiednia prezentacja produktu. W pierwszej kolejności należy skupić się na wizualnym przedstawieniu towaru, a w dalszej na jego opisie. Co jeszcze pomoże nam w skutecznej sprzedaży, tego dowiecie się w dalszej części wpisu. Zapraszam.

Większość z nas lubi dokładnie obejrzeć daną rzecz przed zakupem. Nikt nie kupi przysłowiowego kota w worku, dlatego tak ważna jest odpowiednia prezentacja towaru. Rzeczy, które chcemy sprzedać, należy udostępnić klientowi.
W sklepie stacjonarnym warto ustawić przestronne półki, na których będzie leżał towar. Dobrze jest go ładnie poukładać i posegregować, żeby klient nie miał problemu z odnalezieniem rzeczy, która go interesuje.


Oprócz półek świetnie sprawdzają się też gabloty ekspozycyjne.
W takich oszklonych meblach idealnie prezentuje się biżuteria, drobne akcesoria elektroniczne i inne małe przedmioty. Gabloty oprócz możliwości eleganckiego zaprezentowania produktu mają dodatkową zaletę, a mianowicie chronią je przed kradzieżą. 


W stacjonarnym sklepie powinniśmy zadbać o dobrą atmosferę, miłą obsługę oraz przestrzeń, po której klient będzie mógł się swobodnie przemieszczać. 
Podczas rozmieszczenia towaru warto też zastosować kilka trików. Na przykad obok bluzek, ułożyć apaszki lub wisiorki a przy spodniach paski. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup takich dodatków.


W sklepie internetowym olbrzymie znaczenie ma dobrze wykonane zdjęcie produktu. Zadbajmy więc o idealne doświetlenie i ułożenie rzeczy przed jej sfotografowaniem. Ciekawym rozwiązaniem w sprzedaży przez Internet może być umożliwienie klientowi wirtualnego spaceru po naszym sklepie. Oglądanie asortymentu na półkach sklepowych bez wychodzenia z domu może okazać się atrakcyjniejsze niż przeglądanie pojedynczych produktów.
Zadbajmy także o dokładną charakterystykę produktu. Tekst powinien być spójny, czytelny i zawierać najistotniejsze informacje.
Opisując produkt na potrzeby sklepu czy aukcji należy spojrzeć na niego oczami klienta. Warto przedstawić zalety danej rzeczy, jej funkcjonalność i użyteczność. Stosujmy przy tym zrozumiały i przekonujący język. 


W sprzedaży ważne jest odpowiednie traktowanie klienta. Nie oszukujmy, nie wykorzystujmy nikogo, bo jeśli nawet kilka razy nam się to uda, to przyjdzie ten dzień, w którym wszystko może obrócić się przeciwko nam. Dajmy klientom poczucie bezpieczeństwa, gwarancję oraz jasne zasady zwrotu i reklamacji zakupionego u nas towaru. Niech czuje, że jest dla nas ważny. Takie działanie zaowocuje. Klient wróci do nas a być może nawet poleci znajomym. 


Właściwa prezentacja produktu jest bardzo ważna. Od niej zależy czy klient zakupi nasz towar. Dbajmy o porządek i estetykę zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Postarajmy się wyczuć potrzeby klientów, bądźmy otwarci i pozytywnie nastawieni. Tych kilka kroków wpłynie korzystnie na wizerunek naszego sklepu. 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Komentując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są wykorzystywane między innymi do analizy statystyk poprzez Google Analytics.
Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies

Copyright © TestowaniaczaR , Blogger